2017. március 25., szombat

sebes

vagy nagyon sokan akarnak pont ma Pestre menni, vagy túl kevés pénztárost tudtak mára behívni, de meglepően sokan maradtak le a vonatjukról a Tiszain, én is már csak a következő sebest értem el az IC helyett, azt is futva. évek óta IC-vel járok amúgy, eleinte azért, mert diákként még inkább kifizettem a pótjegyet az ösztöndíjból, csak gyorsabban hazajussak, teljes áron meg túl drága a jegy ahhoz, hogy cserébe kényelmetlen, hangos és lassú is legyen. mindenesetre most jöttem rá, hogy annak idején volt még egy ok, amiért hanyagoltam a “gyors”- és “sebes"vonatokat, mégpedig a pótjegyvásárlás visszatartó erejének hiánya. megint sikerült két totál részeg utastársat kifogni, akik majd’ két órán keresztül egymás anyját ordítva szidva szórakoztatták a többi utast. a bácsi meg a fickó ismerhette egymást, talán néha egy helyen is lakhattak (fedél nélkül is akár), és üvöltve tárgyalták, hogy melyikőjük él ingyenebbül a másikon, ki vette a hatodik sört, ki nem főz soha stb. eleinte kicsit aggasztó volt, aztán valamelyest szórakoztató is, ahogy azt tárgyalták, hogy a központi fűtés az, amikor a középső szobában begyújtasz a kályhába, és attól mindenhol meleg van, vagy hogy az egyikőjük egy robot, és nem is sör kellene az olyannak, hanem gépolaj. most hallottam élőben először azt a mondást is, hogy "te aztán okos vagy, mint a tavalyi kos”. amikor az egyikőjük elindult, az utasok egy emberként lélegeztek fel, miután kiért a kocsiból, hogy végre nyugi lesz. ott volt a baj, amikor a másik is elindult, megint találkoztak (“te mér követsz engem?!”), és a fiatalabbik visszajött. én zenehallgatással próbáltam elnyomni a szövegelésüket, arra figyeltem fel, hogy egy ideig csend volt, aztán valaki (a fickó) angolul kezdett el beszélgetni valakivel. meglepődtem, hogy milyen folyékonyan beszél (elég sok fuckinggal), azon meg pláne, hogy történelemről. kicsit később figyeltem fel megint, amikor viszont már két vietnámi srác orra előtt hadonászott a késével, hogy “Atilla was the f'ing king in your f'ing country too, that was our land, this is our land too, so you can’t f'ing do anything against me, but I could kill you if I wanted to, get out of here to Nobodyland and f'ing die”. a srácok leszálltak, mi meg itt ültünk lefagyva, hogy ez meg mi a picsa volt. egyszerűen nem tudok mit kezdeni, ha valaki késsel fenyegetőzik, teljesen lefagyok, és ezt utálom.

tanulság nincs, mindjárt le is merülök, de a kurva anyját mindenkinek, aki késsel hadonászik.

Nincsenek megjegyzések: