2018. október 9., kedd

T2

fejlemények vannak jogosítvány-ügyben.
először is: nem sikerült a forgalmi vizsgám.
másodszor: másodszor már igen.

rettentő fura ez a fajta vizsga, mert nagyon rég volt már olyan, hogy gyakorlatilag az ügyességemet osztályozzák, és nem én viszem a saját bőrömet a vásárra, mint mostanában egy-egy koncerten a haverok előtt, amire már érzem, hogy eleget gyakoroltam, hanem megbeszélt vizsgaidőpont van, befizetett vizsgadíj, emberéletek kockára téve az utakon, para a köbön, én meg vagy készen állok, vagy nem. amikor az első alkalommal megbuktam elhúzódó belső sávos közlekedésért, elsősorban nem is a bukás miatt voltam elkeseredve (azon csak meglepődtem, hogy "jaa tényleg, hogy ezt így nem annyira szabad, hát jó"), hanem amiatt, hogy már most ennyit idegeskedtem a vizsga előtt és alatt, akkor ezek után a második előtt és alatt pláne mennyit fogok idegeskedni, és így amiatt voltam ideges már napokkal a második vizsga előtt folyamatosan, hogy milyen ideges leszek majd akkor. jéj.

szóval inkább úgy éreztem magam, mint az első koncertjeink előtt, hogy "oké, eddig próbálgattuk, végülis már valahogy szól, de kellett nekünk az időpontot ilyen koránra meghirdetni, pedig még gyakorolhattunk volna, ez még messze nem olyan, amivel emberek elé nyugodt szívvel ki kellene állni, nade mindegy, ha már így mindenki eljött, akkor ciki lenne lemondani, próbáljuk meg". a második alkalomra sem lettem amúgy sokkal rutinosabb, az első előtt is csak kb az utolsó előtti órán kezdtem el érezni, hogy végre nem azzal a rohadt sebességváltással kell folyamatosan foglalkoznom, hanem lassan a többi közlekedőre is fogok tudni figyelni. ennek ellenére a kuplung még az utána következő 8 pótórán és a második vizsgán is majdnem ugyanannyira az ellenségem volt, ugyanis különböző dőlésszögű emelkedőkön és lejtőkön, illetve eltérő sebességek és sebességfokozatok mellett ugyanaz a pedálmozdulat a személygépjármű más és más jellegű mozgásállapot-változását vonja maga után, amit mai napig nem tudtam igazából megfejteni, még így íróasztalnál ülve sem, nemhogy forgalmi szituációban. nagyon hálás vagyok ezért magamnak, hogy a sok eltántorító és lebeszélő és b_szogató hang ellenére mégiscsak egy automata váltós kocsi mellett döntöttünk első saját gépjármű választásakor.

a teljesség kedvéért pedig, hogy mi mindenért kaptam vagy kaphattam büntetőpontot a sikeres vizsgám alkalmával, melynek végén az oktató azzal zárt, hogy "ennyi pont már pont elég lett volna egy sikertelen vizsgához, de szemet hunyok felette, mert ma eddig maga volt az első vizsgázó, aki vállalhatóan vezetett":
- nem elég dinamikus vezetés (egysávos úton egy másik tanuló autó mögött közlekedtünk tíz percig, harminccal);
- kint felejtett irányjelző, kétszer is, ugyanott (körforgalomban külső sávba kitérés, majd jobbra járdasziget szegélyéhez tartás, majd jobbra kanyarodás során);
- egysávos egyirányú utcából egyenesen továbbhaladás előtt sáv közepére besorolás (mint kiderült, jobb szélről kell indulni); SZERK: kiderült, hogy valójában ez egy kétsávos kétirányú utca volt, valszeg ezért volt gáz a középre besorolás; SZERKSZERK: kiderült, hogy mégiscsak egyirányú, mert kirakták a táblát, legalábbis az egyik végére :D
- emelkedőn piros lámpánál megálláskor egyes helyett másfelesbe váltás, majd indulás helyett lágy visszagurulás a mögöttem álló meglepett autó felé, fékkel az utolsó pillanatban megmentve az összekoccanástól;
- sárga sávos felfestésen U-kanyar végrehajtása közben pillanatnyi megállás, amikor az elhaladó autók után két random villamos is feltűnt mellettem a semmiből;
- kettesben behajtás a vizsgahelyszínre a vizsga végén (visszaváltattak velem egyesbe, hogy ne kínozzam már azt a motort, bár hasonló helyzetben egyesbe visszaváltásért már szólt rám az oktató, hogy ilyet ne csináljak).

asszem ennyi, legalábbis az a része, amiről tudom, hogy nem jól csináltam. a parkolási feladat pedig végül elmaradt, mert nem találtunk megfelelő helyet, egyes helyeken kétszer sem.

mindenesetre végül meglett, miközben nem ütöttem el senkit, úgyhogy most örülünk, Vincent.

3 megjegyzés:

Midnight÷Moon írta...

Gratulálok!! :) nekem egész jó élményeim lettek végül az oktatással és vizsgával kapcsolatban is, de ennek ellenére azt gondolom, eszméletlen sok faszság és szivatás van a vizsgákon, amit oké, lehet teljesteni mert sok embernek sikerült, de tényleg ott van az a mentalitás egyes vizsgáztatókban, hogy ha rezeg a léc akkor először inkább bukta (folyamatos belső sávban haladás, nem is emlékszem ilyen pontra a vizsgalapról, de ha van is, hát izé, megvan róla a véleményem), tele van rengeteg olyan dologgal ami vizsga után soha nem kerül elő, mint "hibapont".
Én mostanra vagyok ott, hogy kb. fél éve vezetek folyamatosan, főleg városban, de kb minden szituációban voltam már, eljutottam oda, hogy már könyörögnek nekem az ismerősök hogy vegyem már le a T betűt mert úgy vezetek mint bárki más átlag az utakon, de direkt hagyom fent, mert simán előfordul, hogy rosszul lövöm be a sebességváltást vagy a kuplungos dolgot :) (és akkor kevésbé anyáznak mögöttem, mert látják, hogy ó, csak egy T-betűs, oké, shit happens.) Nehéz megsaccolni, főleg egy benzinesnél néha, hogy ez most még nem a magasabb vagy már nem az alacsonyabb fokozat, és ahogy bejött ez a hideg, valahogy előfordul, hogy tök random helyeken képes vagyok lefulladni elindulásnál mert pont nem adtam véletlenül annyi gázt mialatt engedtem el a kuplungot, szóval ez szerintem természetes, hogy idő kell míg tényleg belejön az ember. Ilyen szempontból tök jó lehet az automataváltós kocsi, biztos tök jó lehet vele vezetni, nem véletlenül találták azt is ki :)

lightpost írta...

igen, most már napokon belül ki is próbálom, hogy milyen az automata, mert végre megérkezett a jogsim :) Borinak már tök jól megy amúgy, úgyhogy én mellette ülök mint mitfahrer, aztán felolvasom a táblákat meg az útvonalat, meg néhány lüke dumát ami az oktatónktól rám ragadt :D
amúgy a tanfolyam alatt dízelesen tanultunk, ami azért érdekes, mert nemcsak hogy egyesben simán elgurul gáz nélkül, de akár még kettesben is elmegy minimális fordulatszámon, és nem fullad le tőle. szóval a "gázfröccs" nem került szóba a tanfolyamon, max annyira, hogy piros lámpánál kuplungfelengedés előtt némi gázzal gyorsabban indul, úgyhogy ezen marhára meglepődnék egy igazi benzines-kéziváltós kocsiban :) meg automatánál jó eséllyel a kézifékes elindulást sem kell gyakorolni, mert a váltás alatt úgyis a féket kell taposni, aztán felengedéskor már indul is előre a kocsi, nincsen benne "üres" pillanat. legalábbis azt hiszem, de ez az Avason végülis elég hamar ki fog derülni :D

lightpost írta...

oh, és köszi! ^^