2021. június 12., szombat

kijövetel

rá kellett jönnöm, hogy nemhogy a barátaim között nincsenek, de személyesen sem igazán ismerek meleg / transz embereket.

ami persze valószínűleg nem igaz. valószínűleg vannak, csak máig a szekrényben, és nem is tudom, mi elkeserítőbb: hogy ennyien (legalábbis úgy látom az internetekben, hogy statisztikailag ennyien) nem merik ezt nyíltan felvállalni a jelenlegi közegben (amit valójában abszolút meg tudok érteni, látva hogy miket művelnek mostanában törvénykezés címszó alatt), vagy hogy még akik a baráti társaságunkban vannak (már ha vannak ugye), valamiért ők sem bíznak bennünk annyira, hogy legalább titokban meg merjék velünk osztani.

de persze lehet, hogy csak simán nem reprezentatív a merítésem, és hiába várnék ilyesmit. (ami persze nem baj, nem muszáj mindenkinek melegnek lennie, szabad a választás.)

6 megjegyzés:

Midnight÷Moon írta...

én azt vettem észre, hogy általában a két véglet jellemző: vagy valaki nem ismer egyet sem, vagy nagyon sokat ismer :D ez utóbbi részben amiatt van, mert egy meleg embernek sok meleg barátja is van az esetek többségében, így ha már egyet megismersz, akkor sokat :)
egyébként én is azt vallom, hogy ha baráti körben nem is, de tágabb ismerősi körben szerintem mindenkinek van legalább egy ilyen ismerőse, maximum nem tud róla :D

Koppany írta...

Hú, én most hogy így elképzeltem, legalább 5-6 ot össze tudtam számolni kapásból az ismerősi körömben (még ezelőtt sose számolgattam össze őket), de abból ketten vannak, akik bár nem is ismerik egymást, de relatíve közel állnak hozzám.

lightpost írta...

@MM: igen, hihető, hogy csomagban könnyebb megismerni többüket :) meg állítólag Budapesten még könnyebb a dolog (bár ott mindenkiből több van, könnyebb nagyot meríteni)

@K: és róluk hogy tudtad meg? van, aki nyíltan vállalja? vagy rájöttél? vagy elmesélték? vagy rákérdeztél? vagy csak sejthető?

Midnight÷Moon írta...

igen, Bp-n tényleg könnyebb meríteni :) az én meleg ismerőseim nagy része amúgy miskolci, meg van egy-két szegedi. De az ő ismerőseik között tényleg sokan vannak pestiek :D bár náluk is a nagy részük eleve oda költözött (pl Miskolcról :D)

Koppany írta...

A kettő közül az egyiket Kriszti mesélte, mert ő régebb óta ismeri, de aztán comingoutolt magától is, nyilvánosan, több facebook posztban. Ő külföldön él, ahol sokkal elfogadóbb a társadalom.
Van néhány másik, akik bár szintén nem comingoutoltak felém vagy a nyilvánosság felé, de azáltal derült ki, hogy ahogy MM is írta, gyakran "csomagban vannak".

Meg olyan is volt, hogy az egyik kedves barátomat amikor meghívtam az esküvőnkre (amikor még úgy volt, hogy sok vendég lesz), akkor comingolt out nekem személyesen, hogy senki ne lepődjön majd meg nagyon az ő párján amikor megjelennek.
Aztán vannak olyan ismerőseim, akik bár sosem comingoutoltak nekem, de a fentiek kapcsán már van fogalmam arról, hogy a valóságban általában hogyan viselkedik egy meleg és milyen jelei vannak ha el kell dönteni valakiről hogy az-e, így ezek felől a comingoutolatlan ismerőseim felől is van tippem.
És hozzá kell tennem, hogy a meleg ismerőseim talán a legempatikusabbak és legrendesebbek az összes közül, és ezt nem csak ilyen érzékenyítés miatt mondom, hanem tényleg így van.

lightpost írta...

értem, köszik :)