2021. december 28., kedd

imdb

mióta nagyobb üzemben nézzük a filmeket és sorozatokat, elkezdtem imdb-n is vezetni a listát, hogy lássam, mit láttam már (attól még, hogy esetleg nem emlékszem rá), és be is csillagozgattam a filmeket, hogy melyik mennyire tetszett. ez a lista viszont elég szubjektív, korábban néztem néhány film értékelési eloszlását, és rengetegen adnak 1 és 10 csillagokat filmekre, valószínűleg többnyire dühből vagy rajongásból, nem pedig azért, mert maga az a film egy ilyen vagy olyan minőségű munka lenne. úgyhogy összeszedtem, hogy én mit mi alapján értékelek, hátha így legalább a saját értékeléseim között el tudok igazodni utólag, hogy mi mennyire tetszett és mennyire volt jó film valójában.

szóval a listám, néhány példával:
  • 10 csillag: az abszolút kedvencek
    (Egy élet a bolygónkon, Sherlock, Dr House, Arcane)
  • 9: a bármikor újranézős
    (Mad Max 4, Szárnyas fejvadász 2049, A tökéletes trükk, A sötét lovag)
  • 8: a tök jó film, nagyon tetszett
    (A vezércsel, A Mandalorian, Ex Machina, Kincsem)
  • 7: a teljesen rendben volt
    (Die Hard, Gyilkosság az Orient expresszen 2017, Ház a tónál, Szellemirtók 2016)
  • 6: az oké, de egyszer nézős, vagy erős nosztalgiafaktor
    (Reszkessetek, betörők! 1-2, Armageddon, Bill és Ted 1-2)
  • 5: a meh filmek, amiknek mindegy
    (Interjú a vámpírral, Ragyogás, 2001: Űrodüsszeia, Aquaman)
  • 4: amiket nem bántam volna, ha kimarad
    (E.T. a földönkívüli, Mephisto)
  • 3: a konkrétan rossz filmek
    (Mad Max 1979, Johnny English)
  • 2: a baszkieztaszart :D de legalább valami csavar van benne
    (Taxidermia, Fűrész)
  • 1: ami konkrétan undorított vagy kiborított annyira, hogy egy tíz perc alatt egy életre meggyűlöljem
    (A hivatal, Brickleberry)

aztán utólag megnézve a listámat ezzel csak azt értem el, hogy mivel többnyire olyan filmeket nézek meg, amiket eleve meg szeretnék nézni, és alapvetően azért nézek meg egy filmet, mert szórakozni szeretnék, (és mert könnyen lenyűgözhető vagyok,) az értékeléseloszlásom rettentő erős csúcsosodást mutat 8* környékén.

Nincsenek megjegyzések: