2024. október 8., kedd

tsiga

szóval valaha, még azokban az időkben, amikor az internetezés külön program volt, amikor minél kevesebb perc alatt sorra megnéztem azokat az oldalakat, amelyek fel voltak írva, aztán gyorsan kattintgattam kicsit, de csak azokat a képeket töltöttem be, amelyekre tényleg kíváncsi voltam, aztán gyorsan lementettem az olvasatlan emaileket txt-be, majd lecsatlakoztam a netről, amíg megírtam a választ rájuk, hogy addig se ketyegjen a percdíj, szóval valaha a régi internetekben rábukkantam pár, a tolkien.hu fórumáról származó bejegyzésre, melyek egy meztelencsiga nevű tag verseit osztották meg és dolgozták fel nagy lelkesedéssel, és most eszembe jutott, hogy annak idején én is írtam rá egy hozzájárulást, de nem osztottam meg senkivel. most pedig itt az ideje, még ha minek is.

előbb tehát a két eredeti.

"VERSEK, meztelencsiga TOLLÁBÓL!!!

zörög a hulla
-------------
zörög a hulla csatog a dob
csattog a dob zörög a hulla
zörög a hús csattog a dob
csattog a hús zörög az üst
zörög ba tél meg a táj, meg szóval minden zörög


cím nélkül
----------
most hogy sötéten izzik a galagony a mélyben
torkolló esöst volt ott bent imárron
kattog sereg pörög forog de velünk van

temesi gond velem lessz még ma is
pompejj fényei fényei tündökölnek
hurrá
hurrrrá
hurrré

takaróm alól kifityen a lábam
fázik a seggem is de nincs ki megvakarja
letérdelek jó anyám mellé
és sírok mint a tarja a hentesboltan

de nem halt meg fertõ mocsok és semmi
talán kapok ma is enni
pompejbe bevezették a gázt
hurrá
hurrrrá
hurrré"



Szakadék

És a nem alvás éjszakája is csak-csak eljõ
És várja már, a rét a vért meg a tarja
És Pompejj egén még gázból van a felhõ
És csurran-cseppen, de nincs ki megvakarja

És nem álmodik, kinek nincs tetõ felette
És nem zörög, hogyha jól odakötözték
És nem õ az, ki a kovászosuborkát ette
És nem õ az, akiért ha kell, eljõ a pék

És nem átallik, pedig kéne, dehogy, tényleg
És nem kérdezi, ha fáj és zúg az esõ
És nem világít már a hentesboltnak fénye
Mert csápjaival õ a csillaglesõ

És nem omlik szét galagonnyá vissza
De nem izzik a hõsi fókavért
De nem jön el, a teát hiába issza
Pompejjbe bevezették a gázt.

(2004-07-06)

Nincsenek megjegyzések: