2011. január 11., kedd

jelszavak

és ha már megmondós napom van, megmondom azt is, hogy azt sem szeretem, ahogy a különböző programok és honlapok különböző biztonsági szintű jelszavakat várnak el az embertől. mert amíg volt egy saját jelszavam, azt én jól meg tudom jegyezni, más számára viszont értelmetlen, az szerintem éppen elég biztonságos, nem is mondtam el nagyon senkinek, msn-re sem írtam ki, és a többi, és a többi. de aztán az egyik honlap kéri, hogy legyen X karakter hosszú a jelszó, ez pont eggyel több, mint amit eddig használtam. oké, legyen neki egy új jelszó. a másik honlap már komolyabb, ő kér bele legalább egy számjegyet. legyen úgy, harmadik jelszó, egy számjeggyel. viszont a következő már két számjegyet kér, meg még legalább egy nagybetűt is, így találhatok ki újat, ezt már nehezebben jegyzem meg, mert mit keres a jelszavamban két számjegy, különbenis. és a legjobb az utolsó, akinek elég egy számjegy, meg egy nagybetű, de túl hosszú az eddigi jelszavam, csak két karakterrel rövidebb lehet. és hogy még ezek után havonta egyszer kötelező is megváltoztatni - na menjenek a francba... ráadásul mivel kábé egyszerre kellett regisztrálnom ezeken az oldalakon és szolgáltatásokban, a jelszavakat körülbelül egyidőben kellett kitalálnom, és aztán hónapokig nem kellett használnom őket egyáltalán. most pedig fogalmam sincs, hogy az egyes helyekre melyik jelszót írtam, hiszen ehhez azt is tudnom kéne, hogy melyikőjük melyik számjegyszámot, nagybetűszámot és karakterszámot követelte meg.

ilyenkor jön a kérdés, hogy miért nem írtam fel őket valahova, dehát jelszavakat meg ugye elvből nem írunk fel...

3 megjegyzés:

Nap írta...

én imádom a jelszavamat.
és ha öntesz egy kis bort a notebookodba és más emberek gépén kell összevissza netezned, akkor az Összes jelszavadra emlékezni fogsz.

lightpost írta...

egyszerre :p
aztán próbálgathatod, hogy ide éppen melyik kell. de igaz :)

Tomi írta...

nekem ezért van pontosan 10 karakteres, számos kisbetűs nagybetűs jelszavam, hogy mindenhova jó legyen.
Van 4 ilyenem...