2008. április 27., vasárnap

az érettségizőknek

de nem szeretnék senkit elkedvetleníteni, főleg nem a most érettségizőket.
kitartás, nem olyan vészes egy érettségi vizsga. jó, ha a szóbeli előtt keveset alszol, hogy mindent tudj, vagy legalábbis mindent elolvass egyszer, amit kinéztél előre. jó, ha közben olyan zenét hallgatsz, ami megmarad háttérzenének, de elég jellegzetes ahhoz, hogy bármikor jól tudj rá később is tanulni. jó, ha közben esetleg már éjszaka van, olyankor nem zavar senki: a városban nem történik semmi amiről épp lemaradnál, nem zargatnak telefonon, üres az msn, senki nem bloggol semmit (esetleg a többi érettségiző épp :)), és ha van egy-két bögre jó teád, esetleg némi kekszed rágcsálnivaló gyanánt, olvasólámpád, ezekkel egészen kellemes hangulatot tudsz teremteni. legalábbis nekem sikerült, és szívesen emlékszem vissza erre a pár napra. kényelmes volt, és bár rengeteg a tanulnivaló, és nem is jutottam a végére az utolsó reggelig, de éjszakánként nagyon jól haladtam, és nem idegeskedtem semmi miatt, és végül ha hajnalban ledőltem aludni, amíg túl világos nem lett odakint, addig majdnem teljesen ki is pihentem magam. jó volt. és az érettségi éve, és főleg az utolsó kb két hónap, az utolsó tanóráktól kezdve, a menzán elköltött első és utolsó reggelin át, a sok bátorító szó és barát, a szerenádozás a tanárainknál, a ballagás, a ballagási ebéd vagy vacsora, és az érettségi szünet, amikor csak éppen azért jártunk be egy páran a nap közepén, hogy megebédeljünk és találkozhassunk a barátainkkal és barátnőinkkel... sok szép emlék fűződik ehhez az időszakhoz.
remélem, Nektek is legalább ilyen szép lesz ez a kis idő.
minden jót.

3 megjegyzés:

Andi írta...

hát, nem tudom, nekem nem lett olyan nagyon szép az utolsó hetem...:(

lightpost írta...

a szerenád se? a tanároktól elbúcsúzós órák... kár. aszittem mindenkinek ilyen.
vagy csak azért tűnik ilyen jónak, mert régen volt és hiányzik :)

bemapoe írta...

a szerenád közel se volt olyan jó, mint nektek. De anett úgyis elmeséli.

Amúgy köszi a jókívánságokat meg a kellemes gondolatokat. Az én osztályom nem úgy végzett, mint az anettéké, mi nagy összetartásban váltunk el, szép volt a hét, és szerintem szép lesz az érettégi időszak is. HA van időm, nagyon szeretek tanulni. Márpedig most lesz. Csak remélem, a többiek elmennek itthonról :) (úgy néz ki, a négyből legalább két napra igen :))