2013. november 1., péntek

mém #3

szóvalhogy nemrég kaptam (köszönettel) egy mémet, meg még nyár elejéről van elmaradásom vagy két másikkal, úgyhogy most megpróbálom ezeket bepótolni, mert muszáj vagyok.


1) Mi a kedvenc számítógépes/mobilos játékod? (Nincs olyan hogy ne lenne, mindenkinek van)
nemrég kaptam egy régi-új Nokia butatelefont, amin igazából még meg se néztem, hogy van-e játék, de talán nincs. van viszont rajta GPS (igazából ezért kaptam, hogy ritkábban tévedjek el), amivel legalább annyira jól el lehet játszani, mint a kettővel ezelőtti Nokiámon lévő pénzfeldobós játékkal. (négyféle "pálya" volt benne, és lehetett dobni fejet, meg írást.) az első Nokiámon volt Snake2, azt nagyon szerettem, meg azt az űrhajós-búváros játékot is, ami még volt rajta. számítógépes játék ügyében ennél jóval bővebb a választék, de hirtelen kedvencet nem is tudnék mondani... az első egyértelműen a Doom első része volt (mondjuk erős konkurenciája volt a Win3.1-es Aknakereső, Pasziánsz és Paint személyében...), a Duke Nukem 3D-t is szerettem, bár csak múlt nyáron sikerült végigjátszanom, az Age of Empires meg a C&C Red Alert is pazar volt, meg az Unreal Tournament (UT, persze magyar szinkronnal), meg még egy csomó régi doszos játék is, amik még valahol meg is vannak játékcédéken, arj-be meg uc2-be tömörítve... és tuti, hogy valami nagyon jót még kihagytam. mostanában meg (mióta megint futnak játékok a gépemen) a Call of Duty sorozat, na az nagyon bejött, a Fable szintén, a Sine Mora meg a Nightsky még szintébben, most legutóbb a Mirror's Edge volt, amit végigjátszottam, és most erősen gondolkozom a Torchlighton is. de hogy melyik a kedvenc... talán az UT, ahhoz annak idején még csapatot is csináltunk az osztálytársainkból, a következő résznek meg gyakorlatilag a teljes magyarítását megírtuk NTS-sel.

2) Ha film készülne az életedről, mi lenne a főcímdala és a címe?
hm, nem is tudom. vélhetően nem lenne kifejezetten akciódús cselekménye, bár Csehovnál azért jobban tolom. ha van egy kis szerencsém, a végére koncertfilm lesz belőle -- akkor viszont a főcímdala is adott lesz. a címe meg attól függ, lehetne mondjuk Nem emlékszem, de ha amerikaiak rendeznék, Towarding Headlight, ha meg franciák, akkor Lightpost csodálatos élete.

3) Mit gondolsz a reggeli rádiós beszélgetős műsorokról, amikben a műsorvezetők önmagukon röhögnek?
hál'istennek évek óta nem hallottam ilyesmit, de amikor legutóbb igen, akkor bedugtam a fülembe a zenémet, a szemembe húztam a sapkámat, és próbáltam még aludni egy kicsit, mert hétfő reggel volt, hajnali fél hét, és épp Pest felé tartottunk kocsival, hogy a dugón átverekedve magunkat kissé késve beérhessek Digitális Technika előadásra. (most jövök rá, hogy milyen jó, hogy nem én vezettem, mert akkor mindezt nem tehettem volna meg. bár akkor talán nem is kapcsolom be azt a rádiót.)

4) Hány GB-nyi elérhető (üres) digitális tárolási lehetőség van a szobádban?
ezen a gépen 593 GB, a pendrájvjaimon még vagy 7, a telefonom kártyáján még egy, az mp3-lejátszóm meg tele van. ó, és néhány parizernyi CD és DVD mellett van még itt számottevő mennyiségű kisflopi is, de utóbbiak rövidesen kidobásra kerülnek. (bár az egyikre azt láttam felírva, hogy "Doom saját pályák", szóval még meggondolom...)

5) Mi a hobbid?
a zene. szinte folyamatosan hallgatom, aztán valamivel ritkábban, de végremár viszonylag rendszeresen gyakorlom is, és egyes barátaimmal a beszélgetéseink legalább 60%-át ki tudja tenni, pedig lassan egy-másfél-két évtizedről is szó van. és bármikor tudok gitárokat és erősítőket nézegetni, akár van rá időm, akár nincs.

6) Mutass be három fiktív lényt, akik jó lenne, ha nem lennének fiktívek.
persze a sárkányokkal kezdeném, dehát róluk nyilván tudjuk, hogy nem fiktívek. úgyhogy legyen mondjuk egy olyan fakopáncsféle, aki azzal foglalja el magát, hogy a fákba általa készített lyukakat furatokat olyanra faragja, hogy ha fúj a szél, azok kis orgonasípként fütyüljenek, amiket ráadásul az esővíz minden alkalommal szépen összehangol, aztán ahogy megszárad, megint visszaáll a másik, eredeti hangnem. a második fiktív lény legyen mondjuk az az állat, aminek bár négy lába, de emellett csirkeíze van, füvet eszik, csupa izom, hengeres, vagyis inkább enyhén kúpszerű testtel bír, a szőre puha és rövid, és magától elpusztul, amikor vágósúlyba ér, ekkor pedig nyársra húzva és függőlegesen beállítva közvetlenül giroszként hasznosítható. a harmadikféle állatok meg legyenek a mulefák, mert őket szerettem.

7) Ha lenne szelíd házi dinoszauruszod, milyen lenne?
szelíd. és kicsi, mert kicsi a házunk, és egy nagyobb már nem férne be.

8) Napokon belül elköltöznél egy épülő marsi bázisra, és sose térnél vissza. Maximum 5 kg-nyi súlyt vihetsz magaddal egy bőröndben. Mit pakolnál bele?
egy elektromos gitárt (póthúrokkal!), egy zseberősítőt, és rengeteg fényképet. (persze ha lenne laptopom, azon könnyebb lenne. meg hátha még wifi is lesz ott addigra. bár egy marsi bázison meg miért is lenne számítógép, nekem meg nincs laptopom.) gondolom, kaja, víz meg levegő azért lesz ott is, ha már embereket küldözgetnek felfelé...

9) Mi a legfurább fájl, ami a pendriveodon található?
családi fotók vannak rajta, MTA-s kísérleti anyagok, valamint egy nagycsomó program, ami ahhoz kell, hogy bármikor otthonosan érezzem magam egy új Windowson. ezek közül talán a legfurább az a kísérleti ingeranyag, amely egy tricikliző pudliról szól, és szegény kísérleti alanyainknak akár huszonégyszer is meg kell hallgatniuk egymás után.

10) Holnap reggel ellenkező neműként ébrednél. Mi lenne az első dolog amit tennél?
azt hiszem, ebben, mint minden épeszű fiúnak, nekem is egyet kell értenem L-lel.