2010. augusztus 6., péntek

Gyárfeszt #1

na hát az úgy volt...

hogy én eredetileg úgy terveztem, ahogyan már csináltam azt vagy másfél éve is, hogy egyedül megyek koncertre, mert a többiek ilyet nem hallgatnak, én meg igen, és engem érdekel, úgyhogy megyek. de aztán szerencsére akadt társaságom Gergő személyében, aki szintén így volt ezzel, és ő is jött. odaérve meglepődve tapasztaltam, hogy az átlagéletkor meglehetősen alacsony, a pultosok majd' mindenkitől személyiket kérnek, amiket a legtöbben kevéssé természetes mosoly kíséretében állítanak otthon felejtettnek. a sok ifjú népség végülis nem olyan rossz dolog, egyrészt mert a lányok hajlamosak szépnek lenni, másrészt meg mert eszembe jut, hogy énis voltam nemrég fiatal, és akkor énis így mászkáltam a fesztiválokon, a helyemet keresve, csak én nem ittam annyit mint ezek itt, azt hiszem. az átlagéletkor alacsony voltára a magyarázat pedig az Anti Fitness Club ("fitneszellenes bunkó") fellépése volt, ahol a korai, hétórai kezdés dacára is tömegek pattogtak a gondosan kitalált és megmenedzselt, de kevéssé eredeti gitártémákra és túlérzelmes szövegekre. még pár nemrég és de, rég látott ismerőssel találkoztunk errefelé, akik véletlenül keveredtek erre, de volt szerencsém(?) látni egy olyan kuriózumot, aminek szerintem nem sok párja akad: az AFC koncertjén a nézőtér mellett egy domb tövében egy kisebb vasalthajú társaságban egy emós etnikum üldögélt. durva volt amúgy a kontraszt a két színpad rajongótáborának hangja között, itt ugyanis (16-nak látszó) 12-14 éves kislányok sikítoztak az énekesért, a másik színpadnál viszont egy metálzenekart üdvözölt egyetlen, ámde széles sorból álló rajongótábora. a metálzenekar (Sound Height 69) az egyik első zenekar volt a rockszínpadon, ennek ellenére rendes hangosítást kaptak, a gatyám is beleremegett a hangerőbe a nézőtéren, és az ájronméjdenes témákat olyan szépen illesztgették bele a zúzásukba, hogy abszolút profi zenekar hatását keltették. bár lehet hogy azok is, nem tudom.

aztán lett Haelo, akik profik voltak, de nem szóltak igazán jól, túl sok volt a CD alap, túl kevés az ének, és túl kevés a közönség, vagy aki volt is, az távol állt. mikor végeztek, eleredt az eső, bár szerencsére hamar el is állt; mindenesetre bemenekültünk a Factory épületébe, találkoztunk és beszélgettünk még néhány ismerőssel (Vargadév, Frenszisz, Gyürgab stb.), majd kivonultunk, mert kezdődött a Miskolc Metal Allstars koncert, ahol a város elmúlt éveinek metálbandáiból elszármazott zenészek álltak össze alkalmi csoportosulásokba, és játszottak mindenféle dalokat megmetálosítva (Eddától kezdve Britney Spearsen és a Linkin Parkon át egészen a Diósgyőr-indulóig), az énekesek között pedig feltűnt Oláhszabi, Doktor(!) Varga László, valamint ha jól tévedek, a Black-Out dobosa, Csányizoli is (a fesztiválon korábban feltűnt Fedor úr is, aki nem kizárt, hogy nem a nép között álruhában való elvegyülés ősi szokása kedvéért, hanem Vargalacit meghallgatni jött el a rendezvényre). a koncert után (és némi VIP lógás után a VIP fellépőkkel) elindultunk megnézni hogy mivan, találkoztunk mééég ismerősökkel, aztán ki (én) Subscribe-ra, ki (mindenki más) Irie Maffiára ment. volt metááál (aminek köztudottan csak egy szabálya van), a bolondabbik énekes most gurulós kukán gurult, felborult, a fedelével frizbizett, tapsihapsimód ugrált, mutatott nyuszifület(-nyuszifület), továbbá eltáncolta a hattyú halálát, a zenekar pedig bár elbúcsúztatta már két napja a Kölyködvoltamot, de Miskolc tiszteletére itt játszották el még egyszer, utoljára. aztán véget ért az Irie Maffia, megjelent Gergő, aztán véget ért a Subscribe, kisétáltunk a Gyárból, és négy perccel később már a vologdai kereszteződésben sétáltam. pedig nem is teleporttal jöttem.

szóval eddig fun ^^ a következő napról újra jelentkezem.

Nincsenek megjegyzések: