2008. március 2., vasárnap

zenélgetés

kicsit zavaró az embereknek az a tulajdonsága, hogy mindig véleményük van.

régen, amikor kaptam egy gitárt és a suliban pengetgettünk egy(-két) barátommal egyszerű és gagyi kis dolgokat, az emberek elkezdték mondogatni, hogy detökjó, meg ilyenszuper az egész, meg hogy mekkora nagy tehetségem van, miért nem mutatok meg többet belőle. persze én tudtam hogy csak fél éve van gitárom, nyilván nem megy olyan jól, mint azt ők gondolják. aztán én ott maradtam a gagyi kis dolgoknál, megtanultam hozzá pár látványos fogást (egyesek "villa" néven ismerik) és gyakorolgattam. továbbra is játszogattunk egy(-két) barátommal, és az emberek továbbrais mondogatták, hogy detökjó. néha énekelgettem hozzá, amit amúgy sosem tudtam ugyanabban a ritmusban tenni, ugyanazért, amiért zongorázni sem tudtam megtanulni: egyszerre két különböző dallamot képtelen vagyok pontosan kicsiholni magamból. vagy az egyik csúszik el, vagy a másik ritmusa idomul az előbbihez. mindenesetre egyre többen mondták, hogy énekeljek sokat, mert jó hangom van hozzá. ezt addig-addig folytatták, hogy (sajnálatomra) elkezdtem elhinni magamról, hogy denagykirály vagyok én egy gitárral a kezemben, ha ennyien és ennyire mondják, akkor biztos van benne valami. innentől jött három dolog: elkezdtem merni énekelni gitározás közben, azzal a reménnyel, hogy majd összeérik a kettő; jött egy zenekar, amiben lehetett dalokat írni meg feldolgozásokat játszani, és ez nagyonnagy királyság ám; és (mindettől függetlenül) elkezdett nem maradni időm a gyakorlásra.

most ott tartunk, hogy végre újra tudom, hogy nem én vagyok a nagyonnagykirály (bár még mindig van aki úgy gondolja, és ennek még mindig nagyon örülök, de most már csak azért sem vagyok hajlandó hinni neki(k). majd akkor, ha én is úgy gondolom: megdolgoztam érte.), és hiába szerettem meg az éneklést gitározás közben, egyesek folyamatosan szidják, hogy így nem kéne meg úgy szar meg mittudomén. nekem tetszik, nyilván lehetne jobb is ha nem egyetemre járnék hanem amikor kedvem támad, leülnék és gyakorolnék... de egyre kevésbé tudom hogy mi legyen. én szeretnék jól énekelni és gitározni is, de azt is szeretném, hogy amíg nem megy jól, addig nem dicsérjék ennyire, és amikor jól megy, akkor ne szólják le folyamatosan.

különben meg amúgyis antiszoc vagyok.

csinálnom kéne valamit. vagy új zenekart, vagy legalább egy szólóalbumot.

tudna adni időt valaki? valaki?

10 megjegyzés:

Mese írta...

Kedves Lájtpószt!Énekeljél!Mert májéjnttrúlav,és milyen jó az is!
De ami lényeges:Lehet,hogy törvényszerű,hogy a ló mindkét oldalára kell esni egyszer,ha valamit szeretne az ember jól csinálni...legalábbis én is estem,ha ez vigasztal...nem tudhat az ember egyből lovagolni...

lightpost írta...

jól van. majd igyekszem nem túllőni a bakon :)

Tomi írta...

viszont ugyebár egy s*ggel több lovat se lehet...
a szólóalbumodat megírtam, de persze sokkal jobb lenne, ha Te írnád magadnak. És még mindig kurvanagykirály vagy, ezt józanul is állítom, csak ebből néha meg kéne mutatni valamit, mert már én is csak emlékszem rá és ritkábban tapasztalom.

Tomi írta...

ja és a régi gagyi pengetősekre úgy emléksze, h én játszottam gagyi pengetős dolgokat, te meg nem igazán gagyi szólókat arra.és pontosan valahol az étkészletes résznél múlt ez így el.

Nap írta...

ennyi lovas hasonlatot...

Nap írta...

ha már a lovaknál tartunk szeretném megvédeni a Gitáromat...nem kis gagyi gitár jó? :)

Dávid Holló írta...

Mindenkinek vannak hibái és mindenkinek vannak erősségei.
A hibákra felhívják a figyelmet, az erősségeket meg megdicsérik. Ez így természetes.
A hibákat van aki eltitkolja, van aki megpróbálja kijavítani. Viszont ha nem sikerül kijavítani, akkor inkább eltitkolni és nem erőltetni kell!
Csináld azt amiben jó vagy és abban legyél a legjobb. Sokkal többet ér az, ha valaki profi valamiben, mint az aki 2 dolgot tud közepes szinten.
Sok sikert!

lightpost írta...

Tamás: köszi a szólóalbumot, szívesen meghallgatnám hogy nyomom rajta. de komolyan. amúgy Te miért nem játszol fel egy sajátot? szerintem sokan örülnének neki. (akkor is ha szerinted nem olyan sokan.)

Nap: nem a gitárod a kis gagyi, hanem a dallamok, amik először Rajta szóltak :)

Dávid: én legalább két dolgot szeretnék jól csinálni, és ha nem gyakorlom mindkettőt, sosem fog sikerülni. ez most a gyakorlás része. csak a világnak kell kibírnia.

Dávid Holló írta...

Csak sajnos addig a világ a rossz próbálkozást jegyzi meg, nem a jót. Aztán meg késő. GO LUKIhoz!

lightpost írta...

hozzá nem fogok menni, mert hozzá nem. a világ meg ha nem hajlandó megvárni, az az ő baja :)